Διαφορετικότητα

Όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά όλοι ίσοι!

Περισσότερα

Σχολικός εκφοβισμός

Όλοι μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη σχολική βία!

Περισσότερα

Φιλαναγνωσία

Διαβάζω βιβλία ανεβαίνω ψηλά, διαβάζω βιβλία βγάζω φτερά!

Περισσότερα

Ανακύκλωση

Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!

Περισσότερα

Login Form

Uncategorised

Συμμετοχή του Σχολείου στο Πρόγραμμα: "Educardia"

Το έργο EduCardia αφορά ένα πρόγραμμα Erasmus+ και εκτελείται υπό την επίβλεψη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Συντονίζεται από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ στο έργο συμμετέχουν εταίροι από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Παιδαγωγικό τμήμα), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο της Σουτσεάβα (Παιδαγωγικό τμήμα) και το RIEEB (Red Internacional de Educación Emocional y Bienestar) που αποτελεί φορέα ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με τη συναισθηματική εκπαίδευση μαθητών και μαθητριών.

Το πρόγραμμα EduCardia εστιάζει στις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους. Σκοπός του προγράμματος είναι να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εκτίμηση των συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών τους και του κλίματος συνεργατικότητας εντός της τάξης. Με βάση τα αποτελέσματα της εκτίμησης, το EduCardia προσφέρει μια σειρά από προτεινόμενες δραστηριότητες συναισθηματικής εκπαίδευσης που μπορούν να λάβουν χώρα εντός του σχολικού προγράμματος.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του έργου EduCardia χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς εργαλεία πληροφορικής για την αξιολόγηση των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών. Το εργαλείο EmoSociograms, επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να καταγράψει με τη βοήθεια ερωτηματολογίων τις ατομικές δεξιότητες των μαθητών, όπως τη δυνατότητα ρύθμισης συναισθημάτων, την ενσυναίσθηση, τις ανεπτυγμένες κοινωνικές σχέσεις, καθώς και ομαδικές δεξιότητες, όπως το κλίμα εντός της τάξης και την επίγνωση συναισθημάτων των συμμαθητών.

Μέσω του προγράμματος EduCardia γίνεται προσπάθεια να καλλιεργηθεί στο σχολείο πνεύμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμού μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

 

Συμμετοχή του Σχολείου στο Πρόγραμμα: "Διατροφοπεριπέτειες"

Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025 και την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄, της Β΄, της Γ', της Δ', της Ε' και της ΣΤ' τάξης του σχολείου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Διατροφοπεριπέτειες», το οποίο περιελάμβανε  βιωματικές δράσεις μέσω τηλεκπαίδευσης για την προώθηση της υγιεινής διατροφής και της σωματικής δραστηριότητας και το οποίο έχει  σχεδιαστεί από ιατρούς, διατροφολόγους και ειδικούς προαγωγής υγείας του Ινστιτούτου Prolepsis, σε συνεργασία με παιδαγωγούς και θεατρολόγους.

Βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι που έχει αναπτύξει το Ινστιτούτο Prolepsis, οι μαθητές της Α', της Β' και της Γ' Δημοτικού γνώρισαν  τις βασικές αρχές της υγιεινής διατροφής μέσα από τις «Διατροφοπεριπέτειες στη Χώρα των Νόστιμων Βασιλείων» ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ', της Ε' και της ΣΤ' τάξης έμαθαν την υγιεινή διατροφή στην πράξη μέσα από παιχνίδια γνώσεων και ποικίλα βιωματικά δρώμενα.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων  με θέμα τη διατροφή που υλοποιούν οι συγκεκριμένες τάξεις του σχολείου και είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου 2025-2026

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητα.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, αμέσως μετά την έγκριση αυτού. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/κηδεμόνων.

Περιεχόμενο- κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας:

  1. Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
  2. Συμπεριφορά μαθητών – Παιδαγωγικός έλεγχος.
  3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού.
  4. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες.
  5. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων.
  6. Ποιότητα του σχολικού χώρου.
  7. Πολιτική Προστασίας του σχολείου.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός της σχολικής μονάδας για το διδακτικό έτος 2025-2026 φαίνεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου

 

 

Προμήθεια Βραβείων-Δώρων για τις ανάγκες των Δράσεων eTwinning "STEM 5.0 & National Awards 2023-2024/2024-2025"

Στα πλαίσια της προμήθειας Βραβείων-Δώρων για τις ανάγκες των Δράσεων eΤwinning "STEM 5.0 & National Awards 2023-2024/2024-2025", παραλάβαμε από την εταιρεία ΕΠΑΦΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή (3D Printer) για τη συνεισφορά του σχολείου στις δράσεις eTwinning.

Οφέλη για τα σχολεία:
 
  • Ενισχυμένη διδασκαλία STEM: Οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές βοηθούν στην οπτικοποίηση και υλοποίηση εννοιών από μαθήματα όπως τα μαθηματικά, η φυσική και η τεχνολογία.
  • Δημιουργικότητα και επίλυση προβλημάτων: Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν και να εκτυπώσουν τα δικά τους αντικείμενα, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
  • Προετοιμασία για το μέλλον: Η εξοικείωση με την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης προετοιμάζει τους μαθητές για μελλοντικές επαγγελματικές ευκαιρίες.